FAQ

Хто може отримати кредит онлайн

Що таке кредит онлайн?

Кредит онлайн – це нецільова позика, що отримується від кредитора (в даному випадку мікрофінансової компанії), яку клієнт може оформити в повністю дистанційному форматі, через офіційний кредитний портал.

Найчастіше подібні кредитні продукти мають на увазі малооб’ємні і короткострокові позички, без забезпечення (застави). Рідше МФО готові кредитувати на більші обсяги та тривалі терміни. Відсоткову ставку нараховується щодня.

Цей вид кредитних відносин вимагає особистого контакту позичальника і кредитора, тому вся угода від подання заявки до отримання коштів відбувається у вигляді віртуального сервісу. Для засвідчення кредитного договору використовується простий електронний підпис – аналог рукописного, який має повноцінну юридичну силу.

Інструментом для отримання коштів є будь-яка іменна банківська карта клієнта, на яку кредитор після підписання договору переказує всю суму позики.

Окремим плюсом онлайн-кредитів є те, що взяти їх можна в режимі 24/7 незалежно від свят або вихідних. Така зручність обумовлена ​​використанням автоматизованого ПЗ, яке приймає рішення за заявками клієнтів у будь-який час за кілька хвилин.

Які вимоги до клієнтів?

Вимоги до клієнтів у МФО мінімальні:

  • Вікова категорія 18+ (деякі кредитори працюють лише з категорією 21+). Для людей похилого віку теж є обмеження трохи більше 65-75 років, залежно від обраної компанії-кредитора.
  • Наявність українського громадянства (діючого паспорта традиційного чи ID-картки), а також прописки в будь-якому населеному пункті (крім тимчасово непідконтрольних владі територій).
  • Необмежена дієздатність.
  • Наявність особистої іменної картки відкритої в будь-якому банку країни, мобільний номер українського оператора та чинна електронна пошта.
  • Решта не має особливого значення при оцінці позичальника: він може працювати неофіційно, мати не найкращу кредитну історію і не мати особистого дорогого майна. Навіть за наявності відкритих заборгованостей інших фінансових організаціях кредитори можуть схвалити угоду.

У МФО претендувати на позику мають право студенти, пенсіонери, мами у декреті та навіть тимчасово непрацюючі. Частина компаній подібних соціальних категорій навіть створюють окремі кредитні товари з більш прийнятними умовами.

Що потрібне для оформлення кредиту?

Для оформлення клієнту необхідно відповідати основним вимогам позичальника (громадянство, прописка, вікові рамки), а також мати паспорт (іноді потрібен ІПН), безперебійне з’єднання з інтернетом, номер телефону та e-mail. Також для отримання коштів буде потрібна наявність іменної платіжної картки, емітованої банком України та відкритої в національній валюті (платіжні системи Віза або МайстерКард).

У випадку, коли клієнт вперше звертається до сервісу кредитування, то йому доведеться:

  • пройти процедуру реєстрації, створивши власний профіль на сайті кредитора;
  • уважно заповнити анкету з простими питаннями, куди внести паспортні дані, особисту та контактну інформацію;
  • вибрати бажані параметри позики (сума, термін);
  • додати платіжну картку та верифікувати її для подальшого використання.

Надалі клієнт зможе отримувати позики набагато швидше, заповнюючи коротку версію анкети, що містить інформацію виключно про нову позику. Це істотно скоротить час, що витрачається на отримання грошей у борг.

Чи можу я взяти кредит, якщо є непогашені позики від інших МФО?

Мікрокредитні організації лояльно відносяться до клієнтів з активними заборгованостями перед іншими кредиторами, і не вважають це приводом для моментальної відмови.

Якщо автоматизована система визнає, що закредитованість клієнта знаходиться не на прикордонному рівні і ще одну угоду він зможе легко погасити (з урахуванням його нинішніх доходів), то заявку буде схвалено. Єдиний нюанс – для людей із високою закредитованістю може бути запропонований трохи менший кредитний ліміт та коротший термін угоди. Однак якщо позичальник легко впорається із заборгованістю, то в другий і наступні рази йому будуть запропоновані стандартні умови кредитування.

Чи можу я взяти більше однієї позики в одного кредитора?

Поки що в Україні немає жодної мікрофінансової компанії, яка готова видавати одному позичальнику дві або більше позики паралельно. Для отримання нової позики потрібно повністю закрити попередню заборгованість.

До речі, вкрай не рекомендується брати одну позику для погашення іншої. Така тактика згубна як для фінансового становища позичальника, але значно збільшує рівень закредитованості, і навіть погіршує кредитну історію клієнта. А це може вплинути на подальші спроби взяти кредит в іншій фінансовій установі.

Якщо виникають проблеми зі своєчасною виплатою позики, то краще скористатися послугою продовження кредитної угоди. З деталями її оформлення можна ознайомитись в особистому профілі на кредитному порталі вашої МФО.

Як дізнатися чи погодять мені кредит?

Дізнатися чи отримає клієнт схвалення за заявкою чи ні можна лише досвідченим шляхом. Потрібно подати заявку та дочекатися відповіді кредитора. Прийде він у вигляді смс-повідомлення на контактний номер, вказаний під час реєстрації та в особисті листи на електронну поштову скриньку.

Щоб збільшити свої шанси на отримання позики потрібно чітко дотримуватися правильності даних, що вводяться. Краще кілька разів перевіряти ще раз введену інформацію, ніж потім через її неактуальність отримати відмову. Крім того, якщо кредитор просить відправити фото паспорта, селфі з його розворотом, то це варто обов’язково зробити, таким чином, кредитор швидше персоніфікує клієнта і зможе дати швидку відповідь.

В якому місті можна взяти кредит?

МФО, що працюють в онлайн-форматі, не вимагають прив’язки клієнта до будь-якої геолокаційної точки. Тому скористатися послугами кредитних сервісів може кожен український громадянин, який перебуває у будь-якій точці країни, де є безперебійне інтернет-з’єднання.
Винятком є ​​тимчасово непідконтрольні території країни: Автономна республіка Крим та окуповані частини Донбасу.

Чи видають позику мамам у декретній відпустці?

Жінка в декреті для банківських структур не найбажаніший клієнт, навіть якщо вона числиться в декреті на посаді, що добре оплачується. Справа в тому, що на момент перебування в декретній відпустці жінка, по суті, не має регулярного джерела доходу. Соціальні виплати, які належать будь-якій жінці, яка народила дитину, на думку банківських кредиторів не надто великі, щоб під них брати ще й позику.

Так, за українським законодавством (постанова «Про державну допомогу сім’ям з дітьми) сім’я з поповненням має право на одержання таких видів соціальних нарахувань:

  • соцдопомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • виплата при народженні малюка;
  • допомога для самотніх матерів із дітьми/

Варто зазначити, що розмір цих виплат справді не надто великий для щомісячного погашення навіть невеликого споживчого кредиту у банку.

Проте мікрофінансові компанії мають зовсім інший погляд на критерії відбору позичальників і детальнішу орієнтованість на потреби клієнта, в тому числі і молодої мами. Тому готові кредитувати навіть за таких умов.

Так мама може не витрачати часу на поїздки до офісу кредитора, і оформити невелику позику не відходячи від дитини. У цьому звертаючись до МФО, вона точно знати, що залишиться без фінансової допомоги, т.к. у таких компаніях лояльніше ставляться до джерел доходу клієнтів. Є один нюанс – суми позик не надто великі, але їх достатньо, щоб вирішити поточні фінансові негаразди.

Якщо кредитна історія та рівень закредитованості задовольнить автоматичну систему скорингу, то МФО на загальних умовах видасть молодій мамі позику у затребуваному обсязі. Частина компаній навіть мають окремі кредитні продукти для цієї соціальної групи, що дозволяє взяти онлайн-кредит за зниженою ставкою.

Чи можна отримати гроші їсти немає офіційного працевлаштування?

Так, можливо. МФО не відмовляють клієнтам на підставі відсутності офіційного місця роботи. Крім того, кредитори не вимагають жодних документальних підтверджень платоспроможності: довідка про доходи, з місця роботи, виписки з банківського рахунку або копії трудової книжки.

Клієнт МФО цілком може працювати не офіційно, бути самозайнятим або отримувати нетрудові доходи, наприклад, отримані від оренди рухомого чи нерухомого майна.

Чи схвалюють позику пенсіонеру?

Пенсіонери також можуть претендувати на отримання мікропозики. Кожна МФО має свої прикордонні вікові рамки, в середньому вони коливаються від 65 до 75 років. Доводити свою платоспроможність не потрібно, достатньо вказати у заявці, що джерелом доходу є пенсійна допомога.

Ряд МФО активно запроваджують окремий кредитний тариф «Пенсійний», який допомагає пенсіонерам отримати позику на більш лояльних умовах. Проте за його оформленні кредитор у праві крім паспорта запросити реквізити додаткового документа – пенсійного посвідчення.

Чи можу я отримати кредит будучи студентом?

Учні ВНЗ нерідко потребують джерела додаткового фінансування, але на ділі отримати кредит вони виходять далеко не завжди. Так, згідно із Законом України вік для отримання кредиту – 18+. Проте кредитори не завжди готові працювати з такими молодими позичальниками, побоюючись отримати ще одного боржника. Річ у тім, що студенти часто не мають постійного доходу (крім стипендії), ще немає дорогого майна, а кредитна історія «нульова», тобто. передбачити, як поводитиметься ця людина у статусі позичальника нелегко.

МФО ставляться до студентів спокійніше і можуть видати їм позику протягом 10 хвилин у повністю дистанційному форматі. Звичайно, перша позика не відрізнятиметься великими обсягами, але за благополучного закриття першої угоди, при повторному обігу, можна буде сподіватися на збільшення кредитного ліміту.

Для студентів МФО також як і для інших соціальних верств створюють окремі кредитні лінії, що допомагає отримати найвигіднішу позику.

Процес оформлення заявки на кредит

На мій телефон не надійшло SMS-повідомлення з кодом

Причинами того, що смс-повідомлення не дійшло до абонента, може стати:

  • технічний збій чи перебої зі зв’язком;
  • використання паралельно стороннього програмного забезпечення для отримання повідомлень;
  • телефон, прийнявши повідомлення, розпізнав його як системне і відправив в окрему папку.

Щоб виправити положення, достатньо почекати 2-3 хвилини, звернутися за кодом ще раз, підтвердивши дію кнопкою «Відправити ще раз». подіяло, переставте сім-карту в інший телефон.

На мою пошту не надійшов лист із кодом

Якщо на особисту електронну пошту не надходять листи, спочатку варто перевірити папку зі спамом. Іноді система розпізнає повідомлення від МФО як рекламу і відправляє його в папку «Спам» помилково.

Електронного листа там нема? Отже, варто перейти в індивідуальний профіль на порталі кредитора і в розділі особистої інформації перевірити ще раз правильність введеної електронної адреси. Якщо він невірний, то скористайтеся можливістю коригування інформації.

Скільки я можу подати заявки на кредит?

При невдалій спробі оформлення (коли йдеться про якісь технічні неполадки, а не про відмову) на добу можна подати до 3 заявок. При цьому всі реєстраційні дані заповнюються лише один раз – при першому зверненні. Наступні спроби подати заявку становитимуть лише у вході в особистий профіль та виборі необхідних параметрів кредиту (сума/термін).

Що ж до тих заявок, які отримали відмову від кредитора, то переважно компанії не дають можливість відразу слідом за відмовою подати нову заявку. Найчастіше пропонується звернутися повторно через 30 діб.

Немає назви вулиці та мого населеного пункту

Оскільки останнім часом триває активна робота з перейменування населених пунктів України та вулиць міст, цілком імовірно, що при спробі вибрати необхідне місце проживання може не виявитися потрібного міста чи вулиці. У такому разі пропонується використовувати нову назву населеного пункту та адреси.

Якщо це неможливо і довідник не видає потрібних адрес, то рекомендовано направити кредитору лист або ж зателефонувати на гарячий номер, де повідомити:

  • поштовий індекс;
  • область;
  • район;
  • населений пункт;
  • вулицю та номер будинку.

Кредитори охоче приймають нову інформацію та оперативно вносять інформацію до довідника. Вже через півгодини клієнт зможе легко надіслати повноцінну заявку на кредитування.

Випадково вказав неправильний номер картки, що робити?

У випадку, якщо клієнт вказав неактуальні реквізити платіжної картки, кредитор не зможе її верифікувати, а отже, й затвердити заявку на фінансування. Позичальник завжди може увійти до свого профілю на кредитному порталі та внести правильні дані картки. Щоб деактивувати помилкові реквізити, потрібно у кабінеті вибрати неправильні дані та натиснути кнопку «Відключити». З цього моменту кредитор бачитиме правильну інформацію та зможе здійснити переказ коштів після укладення угоди.

Що таке верифікація картки?

Верифікація — це не просто забаганка кредитора, а дієвий спосіб упевнитися, що платіжний інструмент знаходиться саме в руках власника, а не шахраїв.

Для проходження верифікації автоматизована система використовує CVV-код, який раніше повідомив власник. На рахунку блокується символічна сума в межах 1 грн (наприклад, 0,89 коп.). Клієнт має вказати точну суму для підтвердження — це можна зробити під час введення даних картки у заявці або при додаванні нової картки в особистому кабінеті. Інформацію про суму можна побачити в інтернет-банкінгу або через SMS від банку. Також її можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію обслуговуючого банку.

Процедура здається складною лише на перший погляд — насправді вона займає кілька хвилин, проте забезпечує кредитору впевненість у тому, що він має справу з власником картки.

Нагадуємо, що отримати кошти на неіменну картку, оформлену на сторонню особу, неможливо.

Важливо знати: сума лише блокується, а не списується, тому після завершення верифікації вона повертається на рахунок.

Для авторизації обов’язкове підключення технології 3-D Secure, яка є додатковим захистом від несанкціонованих дій. Переваги:

  • надійний захист особистих даних і коштів завдяки динамічному паролю;
  • простота у використанні — активується автоматично при проведенні операцій.

Після введення всіх реквізитів клієнту потрібно підтвердити дію (отримання/погашення) через портал кредитора, ввівши персональний код, що зазвичай приходить через SMS.

Що таке CVV2-код і навіщо його вводити при оформленні заявки?

CVV2 (Card Verification Value 2) — секретний код, що дозволяє проводити безпечні операції в мережі. Він підтверджує, що клієнт — справжній власник картки. Це особливо важливо для МФО, які працюють онлайн. Місце розташування CVV2-коду однакове — на звороті картки праворуч від смуги для підпису.

Завдяки цьому коду кредитор може заблокувати суму для верифікації — обов’язковий етап при дистанційному оформленні позики.

Коли я дізнаюся, чи схвалили мені кредит?

Більшість МФО працюють в автоматичному режимі — розгляд заявки займає від 1 до 10 хвилин. Відповідь надходить у вигляді SMS або буде доступна в особистому кабінеті. Також повідомлення буде надіслано на електронну пошту.

Під час першого звернення розгляд може тривати довше, однак при повторному — лише 2-3 хвилини.

Що таке електронний підпис одноразовим ідентифікатором?

Це аналог особистого підпису клієнта при укладанні електронної оферти, що має таку ж юридичну силу. Після погодження заявки клієнт отримує копію договору і код (буквено-цифровий), який потрібно ввести на порталі. Після введення — договір вважається підписаним, і кошти можуть бути переказані.

Цей спосіб є законним і регламентується постановою України № 675-VIII «Про електронну комерцію».

Як скасувати заявку на позику?

Позичальник має право скасувати подану заявку в особистому кабінеті на сайті кредитора – у профілі необхідно натиснути на заявку та підтвердити її скасування. Навіть якщо клієнт уже підписав кредитну угоду, він все ще може відмовитися від позики, якщо кредитор ще не переказав кошти. Це робиться аналогічно до скасування заявки – через особистий кабінет на сайті.

Як відмовитися від позики, яку вже отримано?

У випадку, коли кредитор уже переказав кошти на картку клієнта, відмова не приймається. Однак позичальник може скористатися правом дострокового погашення кредиту. Остаточна сума до сплати буде відображена в особистому кабінеті на порталі кредитора.

Як швидко обробляються заявки на кредит онлайн?

Точний час обробки заявок залежить від конкретного кредитора. Також має значення, наскільки чесно і повно позичальник заповнив анкету. Якщо всі поля заповнені коректно, скоринг-системі буде простіше оцінити клієнта та винести рішення.

При першому зверненні розгляд заявки може тривати до 10, іноді до 15 хвилин. До цього часу слід додати час, який клієнт витрачає на заповнення розширеної анкети – ще до 15 хвилин. Загалом отримання відповіді може зайняти до 30 хвилин.

При повторному зверненні клієнт заповнює лише коротку анкету — із зазначенням лише параметрів позики: суми та строку. Системі також потрібно менше часу на перевірку. Тобто повторні позики оформлюються протягом 2–3 хвилин.

Отримання кредиту

Якими способами я можу отримати гроші?

Клієнт може отримати позику готівкою (за умови наявності стаціонарних офісів кредитора) або повністю в дистанційному форматі на будь-яку картку, емітовану одним з банків України. Обов’язкові вимоги до картки отримувача:

  • міжнародна платіжна система VISA або MasterCard;
  • термін дії картки має перевищувати строк кредитування;
  • іменна картка, оформлена на ім’я заявника;
  • позитивний баланс — в межах 1–2 грн (для проходження процедури верифікації — тимчасове блокування суми на рахунку для підтвердження володіння карткою);
  • у деяких МФО є додаткова вимога — картка має бути підключена до інтернет-банкінгу.

Чи можу я отримувати кредити онлайн на різні банківські картки?

Так, кредитні кошти можна отримувати на різні картки: дебетові або кредитні, головне — щоб вони відповідали вимогам і були оформлені на заявника. Клієнт може зареєструвати в системі кілька карток і обирати актуальну під час подання заявки.

Яка максимальна сума кредиту?

Українські МФО пропонують суми від 100 грн до 23 000 грн. Проте максимальні суми переважно доступні постійним клієнтам, які успішно закрили хоча б одну позику. Для новачків кредитний ліміт зазвичай становить 3 000–10 000 грн.

Остаточна сума визначається індивідуально — на основі кредитної історії та платоспроможності клієнта. Оцінку проводить автоматизована скорингова система, яка збирає інформацію з десятків баз даних.

За тривалого співробітництва з однією МФО кредитний ліміт і строки можуть збільшуватись. Водночас є випадки, коли підвищення ліміту неможливе:

  • при активації послуги пролонгації;
  • при погашенні позики раніше мінімального строку.

Який максимальний строк позики?

Більшість МФО спеціалізуються на короткострокових позиках — до 30 календарних днів. Водночас у багатьох компаніях передбачена можливість пролонгації строку кредитування.

Для постійних клієнтів кількість пролонгацій необмежена, а умови — пільгові.

Яка відсоткова ставка за кредитом?

Ставка коливається від 0,01% до 2,21% на добу. Мінімальна ставка доступна новим клієнтам або в рамках акцій та програм лояльності.

У разі прострочки МФО має право нарахувати штрафну ставку з першого дня — до 3% на добу.

Як підвищити шанси на отримання кредиту?

Щоб збільшити шанси на отримання кредиту:

  • вказуйте лише правдиву, повну та актуальну інформацію;
  • не намагайтеся ввести кредитора в оману — дані перевіряються автоматично через бази;
  • використовуйте активну картку без обмежень на онлайн-операції;
  • бажано, щоб не було чинних прострочень за іншими позиками.

Як швидко гроші надходять на картку?

Весь процес займає від 15 до 20 хвилин. Іноді — до 1 години. У рідкісних випадках банківська система може затримати переказ до 3 робочих днів — це вже залежить від банку-емітента. За точною інформацією варто звернутися до свого банку.

Погашення кредиту

Як погасити онлайн-кредит?

Мікрофінансові компанії України постійно вдосконалюють сервіси, щоб зробити процес повернення кредиту максимально зручним. Погасити кредит можна повністю (після закінчення терміну кредитування) або частково (вносити платежі зручними частинами протягом дії договору).

Доступні способи погашення:

  • через особистий кабінет на сайті кредитора — в розділі «Оплата кредиту» платіж списується з картки. Можна використовувати як ту саму картку, що й для отримання кредиту, так і іншу;
  • без авторизації на сайті кредитора — за допомогою картки;
  • через онлайн-сервіси: iPay.ua, Portmone.com, MyPay, EasyPay, PayHub, LeoWallet тощо;
  • через мобільний рахунок (Київстар, Lifecell);
  • через інтернет-банкінг обслуговуючого банку;
  • через термінали самообслуговування: 24nonStop, EasyPay, City24, iBox, ПриватБанк, 2click, E-PAY, ФК «Система», «Квитка»;
  • готівкою — в касах кредитора або банку (за наявності офісу).

Для оплати можуть знадобитися номер кредитного договору та реквізити компанії — їх можна знайти в договорі або на сайті кредитора.

Чи можна достроково погасити онлайн-кредит?

Так. Закон України «Про споживче кредитування» гарантує право дострокового погашення кредиту — повністю або частково, без додаткових комісій чи обмежень. Легальні МФО зобов’язані прийняти оплату. У разі дострокового погашення відсотки перераховуються пропорційно строку фактичного користування.

Як відстрочити оплату онлайн-кредиту?

Якщо клієнт не встигає вчасно погасити позику, він може активувати пролонгацію — подовження терміну дії кредитного договору. Зазвичай подовжити можна на термін до 30 днів. Умови кредитування при цьому зберігаються.

Пролонгацію можна оформити через особистий кабінет або зателефонувавши за номером служби підтримки. У деяких МФО встановлено фіксовані терміни подовження — 7, 14, 21 або 30 днів.

Чому відстрочка недоступна?

Можливо, клієнт намагається активувати пролонгацію після 23:00 дати погашення. При довгострокових кредитах (до 12 місяців) пролонгація можлива лише після внесення трьох щомісячних платежів.

На який термін можна подовжити кредит?

Короткострокові кредити — до 30 днів. Довгострокові (до 12 міс.) — подовжуються до 1 року, але тільки після 3 внесених платежів. У строк подовження входять і залишкові дні основного терміну.

Скільки разів можна скористатися пролонгацією?

У більшості МФО кількість пролонгацій не обмежується.

Коли потрібно внести оплату за пролонгацію?

До 23:00 останнього дня дії договору. Пролонгація безкоштовна — сплачуєте лише накопичені відсотки. Якщо пропустити строк, заявку буде відхилено, і почнеться прострочення з нарахуванням штрафних санкцій.

Деякі компанії дають ще 3 дні після завершення терміну — за цей період також нараховуються відсотки.

Що буде, якщо оплатити пролонгацію частково?

Якщо оплата надійшла не повністю — заявка буде анульована, а сума зарахується як часткове погашення боргу за графіком.

Як пролонгація впливає на кредитну історію?

Жодним чином. Кредитна історія не погіршується. Проте використання пролонгації може не дати змоги отримати бонуси або збільшити кредитний ліміт.

Чи потрібно платити за пролонгацію?

Так. Сплачується сума нарахованих відсотків до моменту активації подовження.

Що робити, якщо не встигаю погасити кредит вчасно?

Виникає прострочка з першого дня, накладаються штрафні санкції (пеня, штрафи, підвищена ставка). Ці дані передаються до Українського бюро кредитних історій (УБКІ), що погіршує кредитну історію.

МФО можуть передати справу колекторам — професійним стягувачам боргів.

Краще завчасно активувати пролонгацію через особистий кабінет.

Що робити, якщо оплатив більшу суму?

Система поверне надлишок протягом 10 днів або перерахує його на основний борг. При великих сумах формується новий графік погашення. Про зміни повідомляється через SMS або e-mail.

Чи можна оплачувати кредит чужою карткою?

Так. Обмеження стосуються лише картки для отримання коштів. Погашення можливе з будь-якої картки, включно з карткою третьої особи. Система не зберігає платіжні дані — конфіденційність гарантовано.

Коли можна подавати нову заявку після погашення боргу?

Одразу після зарахування коштів на рахунок кредитора. Стан можна перевірити в особистому кабінеті МФО.

Загальні питання

Що таке реструктуризація кредиту?

Реструктуризація кредиту — це зміна умов вже укладеного кредитного договору. Вона охоплює ширший спектр змін, ніж просто продовження терміну кредитування (пролонгація). До речі, пролонгація може бути складовою реструктуризації.

Договір реструктуризації може включати:

  • продовження терміну дії договору;
  • зміну періодичності платежів або сум виплат без зміни загального строку;
  • надання кредитних канікул — періоду, протягом якого позичальник не зобов’язаний вносити оплату або сплачує лише відсотки.

Деякі кредитори готові реструктуризувати навіть прострочену заборгованість, але часто за підвищеною ставкою або з іншими новими умовами.

На відміну від пролонгації, при реструктуризації переноситься вся сума боргу: основна сума, відсотки, штрафи та пеня, що може призвести до її збільшення. Тож фінансово реструктуризація менш вигідна і може негативно вплинути на кредитну історію.

Що таке кредитний ліміт?

Кредитний ліміт — це максимальна сума, на яку може претендувати клієнт. Визначається автоматично на основі кредитного рейтингу та історії. Ліміт може бути підвищений при активному користуванні сервісом і своєчасному погашенні кредитів.

Чим відрізняється лізинг від кредиту?

Кредит — це грошова позика. Лізинг — це передача у користування майна, яке придбаває кредитна установа. Клієнт користується майном, не стаючи його власником.

Переваги лізингу:

  • менш жорсткі перевірки;
  • швидке ухвалення рішень;
  • довші строки (стандарт — 60 міс., можливо до 7–10 років);
  • часто не потрібне додаткове забезпечення, бо об’єкт лізингу є запорукою;
  • майно не може бути арештоване кредиторами клієнта, бо належить компанії.

Недоліки:

  • майно не належить клієнту — усі дії з ним погоджуються з лізингодавцем;
  • лізингодавець може використати майно як заставу за своїми зобов’язаннями.

Чим відрізняється розстрочка від кредиту?

Розстрочка — це спосіб придбати товар з оплатою частинами за графіком. На відміну від кредиту, зазвичай не нараховуються відсотки, а сам товар є забезпеченням. Якщо не внести платежі — продавець може забрати товар.

Пропозиції “кредит 0%” — це форма розстрочки. Але іноді відсотки включені в ціну товару або додаються додаткові платежі: одноразові комісії, страховки тощо. Тому товар у розстрочку часто коштує дорожче.